قانون بازاریابی اینترنتی مقررات مربوط به تبلیغات و کمیسیون تجارت دولت
ترجمه: فهیمه فرهوشی
بازاریابی و تبلیغات در اینترنت، تابع قوانین مربوط به سایر رسانهها میباشد. گاهی افراد از این مقررات پیروی ننموده و کمیسیون تجارت دولت و دادستان عمومی را درگیر موضوع مینمایند.
بازاریابی، یکی از مهمترین ارکان هر شرکت محسوب میشود. بازاریابی خوب با تحقیقات و قیمتگذاری در بازار آغاز میشود لیکن جنبههای بسیار دیگری مشتمل بر تبلیغات، بسته بندی، نشانه گذاری، توزیع و نیز رضایت مشتری، بر آن تأثیر میگذارند. یک برنامه بازاریابی تأثیرگذار و مبارزه تبلیغاتی بایستی بر پایه قوانین تبلیغات حقیقی استوار باشد زیرا اطلاعات نادرست و خلاف حقیقت که سبب فریب اذهان عمومی میشود به مجازاتهای پرهزینه منجر میشود.
منظور از تصویب قوانین مربوط به تبلیغات، همواره جلوگیری از درگیر شدن مصرف کنندگان در دعاوی نادرست میباشد. شرکتها بایستی در رابطه با محصولات خویش صادق باشند و مدارکی دال بر اثبات ادعاهای خود در دست داشته باشند. چنانچه تجارتی منطبق با این قوانین نباشد، هدف دعاوی و اتهامات مدنی قرار خواهد گرفت.مقررات اساسی توسط کمیسیون تجارت دولت و تحت قانون کمیسیون تجارت دولت، اعمال میگردد.
تبلیغات باید:
* گولزننده و نادرست نباشد،
* مدارکی جهت اثبات آن موجود باشد،
* بیطرفانه باشد.
علاوه بر این، قوانین و مقرراتی وجود دارند که بر تبلیغات کالاها از طریق ایمیل یا فروش تلفنی و نیز بر کالاهای مالی، اعمال میشوند. اجرای این قوانین بر عهده نمایندگان محلی، آژانسهای حمایت از مصرفکنندگان و یا دادستان عمومی دولت میباشد.
کمیسیون تجارت دولت در زمینه مقررات مربوط به تبلیغات، بیانیههای سیاسی و راهکارهای تفصیلی ارائه داده، کارگاه برگزار نموده و اطلاع رسانی معمول را انجام میدهد.
برای بازاریابی اینترنتی و در کل، بازاریابی، یک سری قوانین کاملاً جدید موجود میباشد که امنیت مصرف کنندگان را تأمین و صحت تبلیغات آنلاین را تضمین مینماید. این قوانین حمایت از مصرف کنندگان که بر فعالیتهای تبلیغاتی سایر رسانه ها نیز اعمال میشوند، در تجارت اینترنتی نیز کاربرد دارند. این امر که شکل ظاهری اطلاعات در مورد شرایط معامله مطابق با ادعاهای ارائه شده باشد، بسیار حائز اهمیت است.
شکل ظاهری اطلاعات باید:
* کاملاً مطابق با همان ادعاهای ارائه شده باشد،
* در طراحی آن از نشانههای گرافیکی برای ترغیب مشتریان به دیدن ادامه تبیلغ، استفاده شود،
* در آن از هایپرلینک هایی استفاده شود که همانند استفاده از یک سبک ثابت، قسمتهای مختلف تبلیغ را که به طور کامل و دقیق نشانهگذاری شده اند، نشان دهند.
نشانهگذاری محصولات، یکی دیگر از اقسام حوزههای قانون تجارت است که نیاز به نظارت دارد.
هنگامی که مشتریان درصدد انجام اقدامات قانونی در زمینه تبلیغات نادرست یا گمراهکننده بر علیه شرکتهای تجاری برمی آیند، این شرکتها بیش از پیش به پشتیبانی وکلاء، نیاز پیدا میکنند.مراجع دولتی بسیاری وجود دارند که در چنین دعاوی، در جهت حمایت از مصرف کنندگان، فعالیت میکنند. در بسیاری موارد، شرکتهای تجاری از هیچ نوع سیستم حمایتی برای دفاع در مقابل چنین دعاوی و یا صرفاً بیان اظهارات خویش، برخوردار نمی باشند. در هر صورت، یک وکیل میتواند یک مرجع حمایت کننده باشد که به شرکتهای تجاری برای مقابله با چنین دعاوی، کمکهای لازم را مینماید.
شرکتهای کوچک، بالاخص، در معرض اقدامات قانونی از سوی مصرفکنندگان میباشند. و حقیقت تلخ اینجاست که بسیاری از صاحبان این تجارتها، بودجه لازم برای رویارویی با این مصرف کنندگان از طریق یک اقدام قضایی قابل ملاحظه و یا طرح دعوی در رابطه با ادعاهای تبلیغات نادرست را در اختیار ندارند. برای جلوگیری از ورود حتی یک مورد به دادگاه، یک وکیل میتواند در چنین موقعیتی یک ناجی باشد.یک وکیل کمیسیون تجارت دولت، از طریق مذاکره با مصرف کننده و یا گروه مصرفکنندگان، میتواند از پیگیری شدن یک دعوی در دادگاه، جلوگیری نماید.
Source: HG.org
برچسب ها:اینترنتی, بازاریابی, تبلیغات, تبلیغات در اینترنت, تجارت, دولت, قانون